PROPOSTA RECLAMANT ATURAR LA REFORMA CONSTITUCIONAL I EL DRET A DECIDIR DE LA CIUTADANIA MITJANÇANT UN REFERÈNDUM.

Josep Vicent Ferrer i Rodríguez, portaveu del Grup Municipal del Bloc Nacionalista Valencià a l’Ajuntament de Sollana, presenta al Ple per al seu debat i aprovació a l’empara del que disposa l’art. 91.4 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, d’acord amb l’art. 97.3 de l’esmenta’t text reglamentari la següent:

MOCIÓ

El Govern de l’Estat ha proposat a tres mesos de les eleccions una reforma constitucional que suposa una clara limitació a la capacitat de decidir sobre la política econòmica de l’Estat per part de la ciutadania i evitar altres orientacions que les actualment dominants.

Esta decisió que ha pres l’executiu central i que compta amb el suport del principal partit de l’oposició ha estat presa de manera arbitrària i sense consens social, a més de no comptar ni amb el suport democràtic de les urnes ni de les organitzacions socials, ja que en cap moment esta proposta ha estat plasmada en un programa electoral, ni ha rebut el suport,  ni s’ha demanat l’opinió al conjunt de la població.

La reforma de la Constitució que es vol aprovar per limitar la despesa incidirà directament en el manteniment i qualitat dels serveis i prestacions públiques, en les polítiques d’impuls econòmic iniciades durant la crisi i en la viabilitat d’administracions xicotetes i mitjanes (sobretot en els ajuntaments), repercutint negativament en l’ocupació pública, la seua estabilitat i la seua professionalitat.

A més, la decisió unilateral de voler imposar una reforma constitucional sense sotmetre’s a un Referèndum (tot i justificar que no és necessari), quan es tracta d’una decisió sobirana que en cap moment ha estat suscitada o plasmada en un procés electoral, on la ciutadania tinguera la llibertat de triar quin tipus de concert econòmic i despesa pública vol, ha suscitat una mobilització general entre la població i les organitzacions socials que reclamen el dret a decidir.

En un moment crític com el que estem vivim, que ja ha quedat demostrat que la crisis no és conjuntural, sinó que tindrà repercussions econòmiques, socials, laborals i de finançament durant esta dècada, no es pot posar en greu perill el manteniment de les prestacions i institucions bàsiques de l’Estat de Benestar mitjançant una reforma que va a limitar els recursos públics, ja que la seua culminació limitarà la capacitat de gestió i actuació dels governs i administracions de l’estructura de l’Estat.

Per tot això, presentem al Ple els següents:

ACORDS

PRIMER.- L’ajuntament de Sollana reclama al Govern de l’Estat i al Grups amb representació en el Congrés dels Diputats que aturen el procés de reforma de la Constitució on es pretén fitxar un límit de dèficit en la despesa pública.

SEGON.- Que cas de continuar amb la tramitació de la proposta de reforma de Constitució plantejada pel Govern de l’Estat, es procedisca a la realització d’un referèndum vinculant on la ciutadania empre el dret a decidit sobre el futur econòmic que ens ha de regir les properes dècades.

El Regidor del Bloc

Josep Vicent Ferrer i Rodríguez