CARTELL_comerc_local_1

Des de Compromís per Sollana sempre hem defensat que l’Ajuntament ha d’apostar pel comerç local, un comerç de proximitat, de qualitat i en valencià. És per això, que amb aquesta campanya de conscienciació i cooperació amb el comerç del nostre poble hem volgut suportar i ajudar els nostres comerciants.

Són diverses les accions que des de Compromís per Sollana s’han dut a terme al llarg del 2013 per a fomentar i potenciar els nostres comerços. El passat mes d’abril, el nostre grup municipal presentà al ple de Sollana una moció en defensa del comerç local. Aquella moció reclamava al govern local del Partit Popular més polítiques actives per a promocionar el nostre comerç, impulsar la constitució d’una associació de comerciants i també rebutjar la liberalització dels horaris comercials a les grans superfícies.

Després d’alguns mesos d’haver-se aprovat la moció i davant la inactivitat del PP que continua mirant cap a altre lloc, el nostre grup presentà al mes de novembre una proposta de Reglament per a la constitució del Consell Municipal de Comerç de Sollana. Aquest òrgan pretén ser un espai de fòrum i debat on estiguen representats els comerços del nostre poble i on es proposen i s’acorden iniciatives en matèria comercial. Aquesta proposta encara es troba pendent de debat, per tant, encara podeu fer-nos arribar les vostres propostes i/o opinions al respecte.

Per últim i aprofitant la campanya nadalenca dels comerços, el nostre col·lectiu ha visitat els comerços de Sollana per fer-los arribar una carta amb el posicionament de Compromís davant les polítiques comercials del PP, sobretot en el que fa referència a l’alliberament d’horaris comercials i el foment de grans superfícies comercials en detriment del comerç menut i de proximitat. Podeu llegir la carta a continuació:

CARTArescatemcomerçlocal (1)