MOCIÓ REIVINDICANT EL CORREDOR FERROVIARI  MEDITERRANI

Ha costat molts anys de reivindicacions de la Comunitat Valenciana que la Unió Europea considerés prioritari el corredor ferroviari mediterrani, que uneix Andalusia i França pel litoral, unint les capital valencianes.  El corredor mediterrani és una oportunitat històrica i única per a la Comunitat Valenciana i per a l’Estat Espanyol de progrés econòmic perquè permetrà reforçar a la comunitat en la nova dinàmica de comerç internacional.

En els darrers mesos estem assistint a manifestacions d’una ambigüitat calculada, des del Govern central en relació al seu suport al corredor ferroviari del mediterrani. Aquesta ambigüitat ha sigut denunciada en els últims dies pels empresaris valencians després del suport explícit de la ministra de Foment, Ana Pastor, a l’eix central d’accés a Europa a través d’un túnel que travessaria els Pirineus per Osca. D’una manera més clara encara es va veure  escenificada al Congrés dels Diputats quan el ple de la Cambra Baixa va rebutjar amb els vots en contra del Partit Popular (PP) una moció de CiU en la qual es defensava la “prioritat” de la línia ferroviària per la costa, des d’Algeciras fins a la frontera amb França.

PROPOSTA DE RESOLUCIÓ:

1-. L’Ajuntament de Sollana demana a les Corts Valencianes que reafirmen el seu suport al corredor Mediterrani que uneix Andalusia i França pel litoral, passant per les capitals valencianes, i reclamen al Govern Central que pose en marxa totes les incitatives polítiques i econòmiques necessàries per executar-lo.

Sollana, a 29 de Març  de 2012

SENYOR ALCALDE DEL M.I. AJUNTAMENT DE SOLLANA