MOCIÓ SOBRE LA DECLARACIÓ DE BIC DELS ARXIUS DE RTVV

Radiotelevisió Valenciana (RTVV), amb els canals de televisió i de ràdio, ha estat, en els darrers 24 anys, un registre de molts dels esdeveniments principals que han passat al País Valencià: des de festes a catàstrofes, des d’esports a notícies econòmiques. Malgrat les mancances pel que fa a pluralitat informativa, allò cert és que RTVV era un ens amb una presència importantíssima del valencià, que oferia un servei públic de televisió i ràdio de proximitat, i que garantia que molt pobles i comarques, que moltes tradicions i iniciatives, tingueren una repercussió pública que ara, des del seu tancament, difícilment podran assolir.

D’ençà el tancament de l’ens, a més a més, perilla el propi arxiu de RTVV, un arxiu que és història viva del nostre poble. Més de dues dècades de gravacions el conformen: la vida del nostre País ha passat per davant de les càmeres i els micròfons de RTVV. Renunciar a eixe patrimoni és renunciar a la nostra pròpia història, a la nostra memòria com a poble.

En atenció a aquestes consideracions, i a proposta del Grup Municipal de Compromís, el Ple de l’Ajuntament de Sollana acorda:

–       Instar a la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport a iniciar els tràmits per tal de declarar Bé d’Interés Cultural l’arxiu de Radio Televisió Valenciana.

Sollana, a 14 de Març de 2014

SENYOR  ALCALDE  DEL  M. I.  AJUNTAMENT  DE  SOLLANA