El passat divendres 8 de Juny de 2012 es va celebrar per part de l’Ajuntament de Sollana una cerimònia en la que s’atorgava la Distinció Honorifica de la Generalitat al Cos de Policia Local de Sollana. Aquest acte va ser organitzat pel govern del PP local sense haver-hi ninguna comissió informativa per informar a la resta de partits sobre els motius de la celebració de l’acte. Segons ens hem informat, la distinció fou concedida en reconeixement a la col·laboració mantinguda entre la Policia Local i l’Autonòmica durant els últims anys en les tasques de detenció de robatoris de taronges al terme de Sollana. Però que hi ha de la Protecció Civil, Guardia Civil, altre personal municipal i Consell Agrari que també han participat en aquestes detencions? No mereixen aquesta distinció? Clarament aquesta cerimònia fou organitzada pel PP amb un objectiu propagandístic sense extendre aquesta distinció a la resta de persones col·laboradores.

Per aquests motius, els partits de la oposició (Independents, PSOE i BLOC-Compromís) vam acordar no assistir a l’acte com a mostra de rebuig a la celebració del mateix. No obstant, dos dels tres regidors del partit Independents van assistir a l’acte “a títol particular”. I nosaltres ens preguntem, ells no anaven a fer-se vore i donar-se propaganda? Per a nosaltres, aquesta maniobra ha sigut un joc a dos bandes. Per una banda critiquen la celebració de l’acte, però, per altra allí estaven. Encara que no acudiren com a representants del seu partit, per a nosaltres, és un acte d’hipocresia acudir a títol particular a un acte que el teu propi partit critica. Els Independents, una vegada més, han demostrat que juguen a dos bandes.