Des de Compromís Sollana volem denunciar la recent aparició a la Programació Cultural de l’Ajuntament de Sollana per a setembre-octubre, d’uns “tallers didàctics infantils” on proposen als més menuts “aprendre TAUROMÀQUIA jugant”.
Considerem INTOLERABLE que el nostre Ajuntament permeta que la Diputació i el Museu Taurí de València adoctrinen els xiquets en una “tradició” basada en la tortura i la mort d’un animal, emprant per a això diners públics. Creguem que aquest intent del Partit Popular de perpetuar en la nostra societat la tauromàquia és un atac més als drets dels animals.
Els xiquets han d’aprendre dels animals a la granja-escola, en contacte amb ells i la naturalesa, no a un aula on un “torero” li parle de “rituals” o un ramader sobre com marcar a foc els animals per saber a qui pertanyen. La tortura no pot ensenyar-se amb “jocs”.
Exigim, per tant, que l’Alcalde i la regidora de Cultura rectifiquen i cancel·len aquest “taller”, doncs considerem que es tracta d’una estratègia per inculcar tradicions basades en la barbàrie contra els animals.